donderdag 4 november 2010

Ding 12 / Microblogging met Twitter







Twitter......wat moet ik ermee en wat heb ik eraan?
Persoonlijk zie ik het hele twittergebeuren niet echt zitten. OK, ik heb een account aangemaakt en ben afgelopen weekend aan de gang gegaan maar voel nog steeds enige weerstand. Eerlijk gezegd heb ik ook niet het gevoel dat het iets voor me is of ooit zal worden. Ik zie namelijk het nut er niet van in, 'what are you doing?'... 'So what!'. Maar goed, ik wil het best een kans geven en wie weet stel ik later mijn mening bij.

Ik neem aan dat het voor de bieb wel degelijk iets is, want heel veel bibliotheken 'twitteren' reeds. Zal me daar toch eens in gaan verdiepen en een praatje maken met de 'Twitter-afdeling' van Kennemerwaard.

Afgelopen dinsdag stond er ook al zo'n leuk artikel in de Alkmaarsche Krant, 'KLM voorop bij inzetten Twitter en Facebook'  Ik heb het met veel plezier gelezen, het ging om de snelle omarming van de KLM met de sociale media. Klachten en opmerkingen worden inmiddels binnen één dag beantwoord via Twitter en Facebook.  Deze aanpak is ontstaan in de periode van de 'aswolk', ze hebben toen in 4 dagen meer geleerd dan in maanden daarvoor. Dat geeft toch wel iets aan! Zie ook: KLM vs Air France

Zakelijk heeft het zijn nut dus al wel bewezen maar het privé getwitter.....??? 
Nee, dan mijn iGoogle pagina, dat vind ik echt helemaal leuk!
Een paar weken geleden kwam ik het tegen in één van de 23dingen teksten en heb er toen gelijk een aangemaakt. Appeltje, eitje! Aangevinkt wat me wel wat leek et voila... mijn eigen iGoogle startpagina. Afgelopen dinsdag, tijdens de 23dingen-tussen-bijeenkomst is hier ook de nodige aandacht aan besteed en er bleek nog veel meer mogelijk dan ik in eerste instantie dacht. 's Middags gelijk aan de gang en het werd steeds leuker, ideaal al die snelkoppelingen en interessante sites binnen handbereik.

Uiteraard Smulweb met steeds weer nieuwe recepten (en lekker!), een puzzeltje hier en een spelletje daar..... en ja, dan vliegt de tijd en voor je het weet ben je een paar uur verder. Het spelletje Trio is super simpel en erg leuk maar werkt wel verslavend. Oude tijden herleven... een jaar of 15 geleden zaten we met een 'brickgame' allerlei vormen steentjes te stapelen en steeds maar weer proberen een hoger level te halen en je record te verbeteren  Nu spelen we op de laptop Trio maar het gevoel is nog steeds hetzelfde, alleen zo jammer dat ik nooit van mijn kinderen kan winnen ;-(

Misschien vind ik in één van jullie een tegenstander op niveau...op dit moment is mijn record 5990.
Wie durft het aan??? Zullen we de stand bijhouden in een Googledoc???


    

4 opmerkingen:

  1. Leuk stuk, Seawitch, Maar ik ben bang dat ik de competitie niet met je aanga, Ik zit toch al veel te lang achter de PC.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, dit spel zegt me helemaal niets.
    Je enthousiasme dat blijkt uit je blogs werkt wel aanstekelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je Twitter en iGoogle in hetzelfde bericht noemt en je mening is heel duidelijk. Twitter is inderdaad leuk of niet leuk maar met iGoogle maak je meestal iedereen meteen erg enthousiast. Ik heb ooit eens voorgesteld hier workshops over te gaan geven want hier is een hele brede doelgroep voor aanwezig.

    Mijn advies naar collega's die de dingen niet hebben gedaan of nog moeten doen is dan ook om hier nu al mee te beginnen. Met een iGoogle-account hebben ze meteen op een hele gebruiksvriendelijke manier heel veel 'dingen' onder de knie. De lay-out van iGoogle zou zelfs kunnen worden voorzien met een logo van Kennemerwaard voor het gebruik in de organisatie.

    Het Spoor Bijster

    ps... je spel ga ik nog bekijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal super die IGooglepagina. Iedereen van de 23 Dingers die zo'n pagina voor zichzelf aanmaakt is enthousiast. Je kunt hem idd helemaal vullen met voor jou belangrijke zaken.
    Heb je al een gesprekje gehad met de KW-Twitterafdeling? Ik ben nl ook benieuwd wat de bibliotheek daar nu meer mee gaat doen dan alleen aankondigen dat er weer een lezing o.i.d. aankomt. Laat het nog eens weten.

    BeantwoordenVerwijderen