dinsdag 26 oktober 2010

Ding 11 / Ontdek Wiki's

Vorige week al veel gelezen over de wiki's en verschillende sites bezocht en bekeken. In bepaalde gevallen kan een wiki erg handig zijn denk ik. De wiki-site van Bibliotheek Deventer vond ik erg leuk.

Vandaag daadwerkelijk aan de slag gegaan en in de 'zandbak' gespeeld. Bij het toevoegen van mijn favoriete vakantiebestemming op de 23-dingen-wiki zat het me echter niet mee. Ik had een prachtig filmpje op You Tube uitgezocht over Curacao maar het lukte me niet om het toe te voegen. Frustrerend hoor!!!

Ik denk dat we als bibliotheek wel iets met wiki's kunnen, de eerdergenoemde Bibliotheek Deventer is daar een goed voorbeeld van. Op de een of andere manier lijkt me ook heel leuk om hier met de jeugd iets mee te doen. Iets voor de Biebkidz misschien....???

Rest mij nog om een plaatje van een andere 'Wiki' toe te voegen. Het is een vriendje van me en ik moet altijd even aan hem denken als het over wiki's gaat.

1 opmerking:

  1. Zaak is wel een wiki goed te integreren in de bestaande website. Voor het verder ontwikkelen van de 100 talenten of het bijdragen aan Nederland Leest is dit denk ik een goed instrument. De klant participeert en de 'user experience' krijgt een goede kans. Web 2.0 bij uitstek dus.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen