dinsdag 9 november 2010

Ding 14 / Instant messaging

Blabla of uhhuh? Ja, wat moest ik daar nou over schrijven zonder chat-ervaring.... Mijn kinderen chatten wat af en vinden dat echt heel leuk. Zelf denk ik dan al snel ik pak liever de telefoon. Maar let op!!! Ik heb zojuist mijn eerste chatsessie achter de rug.....met Edo van '23dingen'. Best leuk, je moet er wel handig in worden want Edo was aanzienlijk sneller dan ik maar ja, dat is natuurlijk logisch... ieder zijn vak nietwaar!

En eerlijk is eerlijk je kunt chatten en bellen natuurlijk ook niet met elkaar vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende dingen, ik zou Edo nooit gebeld hebben maar zo even chatten vond ik erg leuk. Zo is het skypen natuurlijk ook geweldig, als je familie of vrienden in het buitenland hebt kun je via het internet toch op een fantastische manier contact met elkaar hebben. Je kunt elkaar zien, informatie uitwisselen en het is nog gratis ook. Als je er dan over nadenkt hoe dat 'vroeger' ging dan is er toch wel heel veel veranderd met de komst van het 'internet'. Echt een geweldige ontwikkeling!


Ik heb ook nog even gekeken naar enkele sites over IM met betrekking tot de bibliotheek. Uiteraard de site van 'Aladin/chat', die is gestopt maar ze beloven dat er iets moois voor terugkomt. Een systeem dat 24 uur per dag beschikbaar is en de vragen zullen zoveel mogelijk onmiddellijk worden beantwoord... ben benieuwd! Gelukkig las ik dat ze, anders dan daarvoor, het antwoord niet geven maar zullen laten zien waar het te vinden is. Daar ben ik blij om want dat was altijd mijn bezwaar tegen de oude 'aladin' en het past natuurlijk ook veel beter bij de functie van Bibliotheek. 

Ook nog even gekeken naar de Randers Bibliotheek in Denemarken; leuk om te zien dat daar hetzelfde chatvenster wordt gebruikt als op de '23dingen'-site. Alleen jammer dat de Bibliotekaren offline was......

Wat IM voor Kennemerwaard kan gaan betekenen......?????
Ik vind het zo moeilijk om dat in te schatten. Volgens mij moeten we er gewoon mee aan de gang gaan en dan maar kijken wat het doet. Alleen komt dan gelijk het praktische in mij weer naar boven; Wie gaat dat doen? Iedereen is al zo druk, druk, druk en dan met al die bezuinigingen die op de loer liggen...



   

2 opmerkingen:

  1. Dat pragmatische uit jouw laatste alinea komt mij bekend voor, maar uiteraard moet er tijd vrijgemaakt worden voor chatten als je deze functie echt goed wilt doen. Misschien een aanvulling op het inlichtingenwerk t.z.t.?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na enig chatten nodig ik toch vaak iemand uit om even te bellen...:-)
    Tikken kost veel meer tijd en emoties zijn slecht te lezen.... Toch zou dit wel een plaats kunnen krijgen in de organisatie, al is een ontevreden klant beter geholpen met een vriendelijke stem dan een paar regels formeel excuus.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen