maandag 15 november 2010

Ding 15 / Google maps en Streetvieuw

Ontdek je plekje......Leuk hoor!
Als je daar naar gaat kijken en mee aan de gang gaat dan ben je ook zo weer uren verder. Wel heel leuk om te doen en eigenlijk best wel gek dat je overal waar je wilt een kijkje kunt nemen.

Het is ongeveer een jaar geleden toen ik in Heerhugowaard op de Middenweg zo'n zwarte auto zag rijden, met zo'n grote camera op zijn dak. Nu natuurlijk even op diezelfde plek gekeken of ik mezelf terug kon zien maar dat was niet zo. Uiteraard ook gekeken in mijn eigen straat en toch wel raar om te zien dat je daar zo doorheen kunt 'lopen' en de hele buurt kan zien met alles erop en eraan..... Dan bekruipt je ook wel even het gevoel van 'Big Brother is watching you'!!!

Ook nog even bij me zus in Engeland langs geweest, haar auto stond niet op het pad dus ik denk dat ze niet 'at home' was, jammer! Tenslotte nog even gekeken bij de Google pagina over streetvieuw en kwam daar bij 'privacy' een leuk filmpje tegen: http://maps.google.nl/intl/nl/help/maps/streetview/privacy.html

Ik ben ongeveer een uur bezig geweest om het rechtstreeks in te voegen maar dat is helaas niet gelukt (Jos, moet dit wel kunnen? Zo ja, hoe krijg ik dat dan voor elkaar?)

Als opdracht heb ik gekozen om op de kaart van Nederland de campings te markeren met de jaren erbij wanneer we daar geweest te zijn. Nu nog zien in te voegen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten