Met dit ding heb ik niet zoveel. Ik denk dat dit meer iets is voor onze Medewerkers Informatie en Advies. Natuurlijk wel gekeken op de verschillende sites en via MyDiscoveries op de site van de OBA enige testen gedaan en inderdaad alles goed kunnen vinden. Leuk, die woordenwolken aan de rechterzijde maar in mijn geval leverde het bij het zoeken niet zoveel op. Ook Worldcat bekeken, hier kon ik niet vinden wat ik zocht. Ook nog de zoekmachine op Bibliotheek.nl. bekeken en ten slotte onze eigen catalogus. Bij mijn test kon ik doorklikken naar Catalogi Noord en Zuid Holland en vond ik ook weer wat ik zocht.
Ik ben wel benieuwd wat de MIA's vinden van deze 'Sociale Bibliotheekcatalogi'. Het lijkt mij toch een ontwikkeling die op hun vakgebied best wel consequenties heeft. Straks maar eens even lezen op de blogs van betreffende collega's.
Het lijkt mij weer zo'n dubbele; Aan de ene kant natuurlijk handig dat je via verschillende kanalen voor een klant kan zoeken, de kans op succes en een tevreden klant wordt dus steeds groter. Aan de andere kant kan die klant ook thuis achter zijn computer op dezelfde kanalen zoeken....
De 'woordenwolkjes' kunnen mij ook niet echt bekoren. Hier valt nog heel veel te ontwikkelen en een echt mooie toepassing heb ik nog niet echt gezien. Afwachten nog even...
BeantwoordenVerwijderenHet Spoor Bijster