dinsdag 19 oktober 2010

Ding 10 / Social bookmarking en Delicious

                                    


Toen ik begon met het doorlezen van de teksten over 'Social bookmarking' en 'Delicious' was mijn eerste reactie; Wat een taaie, droge stof! toen ik er echter mee aan de gang ging vond ik het eigenlijk wel leuk.

Ik heb een account aangemaakt en dat ging verbazingwekkend goed. Het was wederom een Yahoo account (net als bij Flickr) en ik heb dus dezelfde gegevens ingevuld en 'voila!' alles was in een mum van tijd gerealiseerd. Alleen het toevoegen van de knoppen lukte niet maar ik moet zeggen ook zonder knoppen werkt het prima.

Verschillende bookmarks heb ik toegevoegd en ik vind het leuk om te zien hoeveel personen dezelfde favoriet hebben. Als je dan weer bij die personen gaat kijken en verder gaat klikken dan kom je de leukste sites tegen waar je anders waarschijnlijk nooit op was gekomen. Inmiddels is de tag 'recepten' mijn favoriete 'favoriet' en ik moet zeggen superhandig al die digitale recepten. Het is in ieder geval beter voor mijn keukenlaatje ... alhoewel, ik moet me dan wel weer ontzettend inhouden om al die recepten niet uit te gaan printen.

Voor de bibliotheek zie ik absoluut mogelijkheden met 'Social bookmarking' want het is toch ideaal dat je op elke willekeurige computer favoriete sites kunt delen met collega's. 

4 opmerkingen:

  1. waarom alleen met collega's? Zie je ook mogelijkheden voor klanten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het niet zo dat we nog tot maart moeten wachten voor één van jouw zelfgemaakte traktaties?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jou kennende bedoel je naast collega's ook zeker de klanten; alleen het delen van recepten is toch leuker met collega's.
    De favorieten die nodig zijn voor je werk moeten zo toch gemakkelijker te delen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunne we wat met bijvoorbeeld 'Haar naam was Sarah'...? Ik kan me indenken dat dat het verhaal vele ingangen biedt met verwijzingen. Dit kan fictie of non-fictie zijn... ..delen dus...!

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen